Sailor King of Pen Brier Wood Green - Του Πάνου Θεοδωρόπουλου

SAILOR KING OF PEN – BRIER WOOD GREEN

 

Ήταν Τετάρτη βράδυ όταν την είδα στο Internet. Τα δύο τρία site την είχαν μόνο κατόπιν παραγγελίας. Πέμπτη πρωί αναζητήθηκε δια μέσω Zafpens. Υπήρχε διαθέσιμη μία. Οι Θεοί συνωμότησαν, και στον Βασιλιά δεν λες όχι. Δεν διστάζεις, αφήνεις έξω μικροπρέπειες. Αμέσως είπα ναι χωρίς δισταγμό- κοιτάζοντας με λοξό βλέμμα το ταμείο μου. Και αιφνιδίως Τρίτη βράδυ το ξύλινο καλαίσθητο κουτί με τα διακριτικά KING OF PEN 1911 δέσποζε στο γραφείο μου.

Ανοίγοντας το κουτί, αμέσως διαπιστώνει κανείς  την ευμεγέθη σε σχήμα πούρου πένα, να αναπαύεται στο υφασμάτινο εσωτερικό, μαζί με ένα δοχείο μελανιού της Sailor, καθώς και τα απαραίτητα χαρτιά. Η όλη συσκευασία ανταποκρίνεται σε ένα εξαιρετικό εργαλείο γραφής. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι βασισμένη στο σχήμα της κλασικής 1911. Αλλά υπάρχει διαφορά σε ότι αφορά το υλικό κατασκευής του στελέχους, σε σχέση με την βασική έκδοση της μαύρης λάκας. Η brier wood, είναι κατασκευασμένη από ένα τμήμα πάνω από τις ρίζες ενός αειθαλούς φυτού με την ονομασία Erica Arborea, που ανθίζει κυρίως στις μεσογειακές χώρες και διακρίνεται για την όμορφη υφή και το έντονο χρώμα του. Η επιλογή του υλικού έχει να κάνει με την υψηλή αντοχή λόγω της πυκνής δομής του που του εξασφαλίζει αντοχές μέχρι και 370 ⁰C. Από το συγκεκριμένο υλικό κατασκευάζονται και πίπες, σαν αυτές των ναυτικών με τα γένια και τα σκαψίματα στο πρόσωπο. Sailor με τα; Όλα της. Η πένα παράγεται σε τρία μόλις χρώματα: πράσινο, καφέ και σκούρο κόκκινο. Από πληροφορίες που κατάφερα να συλλέξω η πένα είναι στην παραγωγή από το 2009 και είναι η λιγότερο γνωστή σε σχέση με τις κλασσικές εκδόσεις εβονίτη και urushi. Η επίστρωση λάκας είναι άψογη και αφήνει μια πολυτελή λάμψη. Όπως και οι υπόλοιπες KΟP, η πένα από κατασκευαστική άποψη είναι.... ΤΕΛΕΙΑ! 10/10

Στη προκειμένη περίπτωση η πράσινη με τράβηξε πιο πολύ. Τα πράσινα νερά ανακατεύονται με τα μαύρα πολύ διακριτικά. Από μακριά και με λίγο φωτισμό ίσως και να περνάει σαν ολόμαυρη. Ίσως να έχω εμμονή με τις πράσινου χρώματος πένες. Κατά την ψυχολογία το πράσινο χαρακτηρίζει την  ηρεμία και έναν ενδόμυχο βαθύ στοχασμό. Στο σχολείο εξάλλου οι πίνακες επικράτησαν να είναι πράσινου χρώματος... έτσι ώστε το μάτι των μαθητών να ταξιδεύει. Κατ’ αναλογία πριν ξεκινήσω να γράφω περιπλανήθηκα οπτικά, λίγο στο τορπιλίσιο στέλεχος της πένας. Από άποψη βάρους, η πένα ζυγίζει 40,2 γρ. και δεν κατατάσσεται στις βαριές υλοποιήσεις. Για σύγκριση η αντίστοιχη από εβονίτη ζυγίζει 34γρ., διαφορά που δεν την καταλαβαίνεις πρακτικά.

Ξεβιδώνω το καπάκι το οποίο στην βάση του φοράει το ευμεγέθες δαχτυλίδι χρυσού 24Κ με τα διακριτικά SAILOR THE KING OF PEN. (ίσως κάποιοι το βρουν υπερβολικά φωναχτό, αλλά έχει δει κανένας ένα βασιλιά με ταπεινά ρούχα? ). Η χρυσή μύτη 21kt που αποκαλύπτεται, είναι εξαιρετική όπως όλη η κατασκευή,δίχρωμη medium (Η επιλογή από το εργοστάσιο είναι μόνο για medium και Broad). Η βάση της μύτης είναι κατασκευασμένη από ακρυλική ρητίνη και δεν είναι μεγάλη σε μήκος, περιορίζοντας έτσι αυστηρά σε ποιο σημείο κρατιέται η πένα. Το μήκος της βάσης τελειώνει εκεί ακριβώς που τερματίζει το καπάκι, καλύπτοντας το πλήρως όταν η πένα είναι καπακωμένη.

Και στο κυρίως θέμα: Πώς γράφει? Χμ... Ερώτηση ίσως ακαδημαϊκή για τους μυημένους. Εξαιρετικά όπως όλες οι King of Pen εικάζω. Γλιστράει στο χαρτί αλλά με ένα feedback διακριτικό (ίσα που το καταλαβαίνεις αλλά είναι εκεί πάνω στο χαρτί) που μόνο η Sailor έχει, σαν κατάλοιπο μιας κουλτούρας που διαπραγματεύεται με την «διακριτική ακρίβεια» (ας με συγχωρέσουν οι οπαδοί των Δυτικοευρωπαίων Pelikan, Leonardo, Visconti, Delta κλπ). Η ακρίβεια στο γράψιμο χαρακτηρίζει την πένα αυτή. Η ροή είναι όσο πρέπει να είναι, ούτε λιγότερη ούτε περισσότερη. Η λέξεις «αυστηρή, αβίαστη και ακριβής γραφή» αποδίδουν επακριβώς την απάντηση στο κυρίαρχο ερώτημα. Για τους οπαδούς των flex πενών: η μύτη δεν είναι flex, έχει κάποια διακριτική διαβάθμιση στο πάχος των γραμμών. Προσωπικά δεν είμαι από αυτούς που γράφω κάνοντας «σούμο» με την μύτη, κάτι το οποίο και δεν συνιστώ για μια από τις αντικειμενικά καλύτερες μύτες της αγοράς.  Επίσης, οι λέξεις hard start, skipping δεν περιλαμβάνονται στο Ιαπωνικό λεξικό.

Αρνητικά ? Ναι υπάρχουν: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια πένα (μεγέθους και τιμής) θα έπρεπε να είχε eye dropper ή στην χειρότερη περίπτωση piston filler. Η πένα αδικείται από το κοινό, περιορισμένης χωρητικότητας converter ή την χρήση αμπούλας της Sailor. Και για μένα προσωπικά αποτέλεσε για αρκετό καιρό ανασταλτικό παράγοντα για την απόκτησή της. Κάποιος μάλιστα, πετυχημένα σχολίασε, “….Ferrari με πολύ μικρό ντεπόζιτο».  Όμως όλα αυτά εξανεμίζονται μόλις την πιάσεις στα χέρια σου και γράψεις. Εξ’ άλλου δεν νομίζω ότι είναι μία πένα που θα την κουβαλάει κανείς καθημερινά μαζί του για να π.χ. υπογράφει τιμολόγια σωρηδόν ή να γράφει την λίστα για τα ψώνια.  

Άφησα για το τέλος την τιμή. Ναι είναι ακριβή σε σχέση και με τον ανταγωνισμό εσωτερικό και εξωτερικό. Μιλάμε όμως για τον βασιλιά της Sailor. Ας μην γελιόμαστε είναι η flagship της εταιρείας και ας είναι η τιμή της πολλαπλάσια άλλων εξαιρετικών επίσης πενών. Οι επιλογές ευτυχώς πάρα πολλές και για όλα τα βαλάντια. Όμως εδώ μιλάμε για ...  Έναν βασιλιά της Άπω Ανατολής, ο οποίος αντικρίζει στα ίσα και επιβάλλεται σε πολλούς αντίστοιχούς του. Σίγουρα πολλοί εραστές της γραφής (που γράφουν και δεν περιορίζονται μόνο στο να κατέχουν) , δεν μπορούν να την αποκτήσουν για πολλούς λόγους. Το μόνο που έχω να πω εάν δεν υπάρχει δυνατότητα απόκτησής της, τους εύχομαι να δοθεί η δυνατότητα να την δοκιμάσουν. Το οφείλουν στον εαυτό τους και στον βωμό του στρατοπέδου της εξευγενισμένης γραφής για όσο καιρό ακόμη θα υπάρχει από την επέλαση...... των πλαστικών πληκτρολογίων.  God saves the…. King!!!!

* Ο Πάνος Θεοδωρόπουλος είναι πολιτικός μηχανικός, λάτρης της εκλεπτυσμένης γραφής και "διάκονος" της υψηλής αισθητικής...

  • Δεν είσαι μέλος;

Έχετε ήδη λογαριασμό;
Σύνδεση ή Επαναφορά κωδικού